in, Monitor Evaluator är en annan benämning för den Teamrollen som kan analysera.
Rätt paket
är alltid bra om det hamnar under granen. Dvs rätt paket till rätt person brukar alltid bli bäst. Hur får man till det då? eller hur hanterar kluriga saker i ett projekt eller i en organisation? Det är här vår kompis kommer in, som kan analysera och komma med förslag vad som är bäst eller är rätt. ME kommer att ägna mycket tid att samla in information, tar reda på saker, googla etc. Det är mycket viktigt för vår teammedlem. Priser ska kollas, finns det budget för det och finns det bättre eller alternativ? De här egenskaperna är väldigt viktigt att ha i ett team för säkerställa kvalité och rätt lösning/sak vid rätt tillfälle. Det är även intressant att koppla ihop en ME med en PL– Det blir en synnerligen intressant mix som bär mycket frukt och många lösningar och möjligheter kommer att dyka upp.
Här behöver man givetvis ha en annan teamroll som kan hantera detta och vem är inte det, om inte CO. Här börjar vi balansera olika krafter som kan finnas i ett team. Att bygga ett team kräver både kompetens och i erfarenhet. Det är lätt att tro att en grupp och ett team är samma lika. Så är det inte likväl som det är skillnad på chef och en ledare. Det gäller att hitta rätt kompetens som utför det som ska utföras i olika roller och situationer. Det finns många skolor man kan gå i ledarskap och ur man ska hitta rätt kompetens och jag är säker på att den skolan man väljer är den man känner sig komfortabel med.
Fortsättning följer i detta julprojekt då teamarbete är viktigt och skapar en framtid i ledarskap. Vill du vara med?