i oförminskad takt att trycka ut olika budskap. Nu är det inte media i sig utan journalistens åsikt som ska synas i bruset, eller ännu värre, tolkningen. Som nu på morgonen så trummar TV4 ut, stor skandal på Oskarsgalen. Galan annonserade ut fel vinnare. Ja ja, kan vara skandal, för mig var det att ett fel gjordes. Men att TV4 trycker ut det med skandal utan eftertanke visar bara att bubblan finns där och man är inte klarsynt och objektiv. Även SVT och dess program Opinion utmärkte sig med att programledaren hugger på motdebattören och ger Aftonbladets skribent Anders en stor plats men just hans tolkningar. Något hände trots allt när GW och Peter Springare filosoferade tillsammans i SVT. Det som brukar skapa en storm av att det är fel, uteblev. Det känns som journalister men även marknadsförare är på väg att avveckla sig själva. Det dom har gemensamt är att medialandskapet är så mycket större idag än någonsin. Det går att få information mycket enkelt via internet och gammelmedia har inte den starka kraft som media hade för 20 år sen. Så även marknadsförare som pumpar på med en massa reklam och pekar på att det är viktigt. För media är det viktigt för det är pengar som kommer in och som ska avlöna sin personal och journalisterna drivs att skriva sensation, katastrof etc just för att få mer läsare! Läser jag en sensationsrubrik som kan vara intressant i så skummar jag artikeln. Sen går jag vidare och söker fakta på andra håll för att hitta balansen från andra sidor och det kan vara så att det är "icke accepterade sidor" enligt gammelmedia. För mig är balansen viktig på bekostnad på att jag inte ser reklamen som finns på gammelmedias sida. Just reklam och marknadsföringsbiten så söker jag info när jag är i stämning att handla något. Men det går inte via gammelmedia så marknadsförare har lite jobb att lära sig hur folk agerar ute på nätet.I bruset så hittar jag själv
Media fortsätter